Geschatte leestijd: 10 minuten

Management icon

Strategie

web development icon

Website-ontwikkeling

social icon

Social media

Cheffed heeft het concept van de automatiek opnieuw uitgevonden: geen vette snacks, blikjes gesuikerde frisdrank of uitgedroogde broodjes, maar verse maaltijden in volledige porties. Door echte chefs in hun eigen keuken bereid, bomvol groenten en eerlijke, lokale ingrediënten uit de eigen streek. Gezond eten was nog nooit zo makkelijk.

Het idee van Cheffed komt van Amsterdammer Frank Meijer. In je eentje voor minder dan tien euro gezond en lekker eten, het liefst nog makkelijk en duurzaam ook? Onmogelijk, constateerde hij vorig jaar – na de zoveelste dure en semi-gezonde take-away of supermarktsalade. ‘Tijd om dat zélf te gaan cheffen!’.

cheffed_drinks

Zelfstandige start-up

In de loop van 2020 ging hij zelfstandig aan de slag, inclusief een eerste website, huisstijl en zelfs al een brandbook met de eigen identiteit. Ook werd het ontwerp en de productie van de automaten voor de eerste vijf locaties in gang gezet: vier in Amsterdam, en één in Utrecht. Die laatste vind je aan de Cambridgelaan, strategisch omringd door de grote studentenflats van de Uithof. Ook in eigen stad Amsterdam zijn de studenten een belangrijke doelgroep, naast young professionals en distributiecentra en andere bedrijven die geen eigen kantine hebben, maar waar wel behoefte is aan gezond en betaalbaar eten.

In december klopte Frank bij Conflow aan, op zoek naar een samenwerking voor de website, inclusief een online marketingstrategie – én de kennis en expertise om die uit te voeren.

Duurzaamheidsgedachte

Al vanuit de eerste gesprekken was duidelijk dat ook Cheffed een merk is waar we graag onze naam aan verbinden. Gezonde, voedzame en betaalbare maaltijden, met zorg bereid en inclusief keurmerken, vegetarische en veganistische opties, én oog voor duurzaamheid. Voor iedere vijf verkochte maaltijden wordt er namelijk een boom geplant, en als er onverhoopt gerechten in de automaten in de buurt van de houdbaarheidsdatum komen, dan levert dat een melding op en worden ze vervolgens bij de Voedselbank aangeboden.

Op het vlak van marketing en communicatie zijn we al vrij vroeg in het traject ingeschakeld. Er was al een (goede!) huisstijl, maar de website bestond in de basis uit niet veel meer dan een landingspagina met contactgegevens. Dat betekent dat we vanaf nul aan de slag mochten met eigen ontwerpen. Vanuit onze specialisten werd gewerkt aan het design en de technische kant van de website, en vervolgens met de eerste teksten. Ook werd een Instagram-account ingericht, om in tandem met de website gelanceerd te worden.

“Snel een goede website, dat is wat ik wilde. En dat kreeg ik ook. Hartstikke tevreden mee”

Lancering van Cheffed

In het voorjaar zijn die nieuwe website – www.cheffed.nl – en de Instagram – @cheffed_nl – geïntroduceerd, in april gevolgd door de oplevering van de eerste vijf automaten. Of in ieder geval, de vier in Amsterdam. In de eerste week van mei werd ook Utrecht toegevoegd. Op die vijf locaties vind je niet alleen de kant-en-klare maaltijden, maar ook diverse bijzondere drankjes – zoals limonade van Passion Mama en ginger beer van Aqua Monaca – en een verse tomaat-paprikasoep met zoete aardappel. Met een beetje geluk, of met dank aan Google Maps, kom je er onderweg naar huis of je werk eentje tegen.

Ondertussen heeft Cheffed een aantal investeerders aangetrokken, met onder andere als doel opvoering van de marketinginspanningen – het vergroten van de naamsbekendheid. Ook wordt er gekeken naar de uitbreiding van het aanbod, en een eventuele bezorgoptie.

Cheffed_vendingmachine

Marketing & Communicatie: de volgende stap

Het ontwerp en de oplevering van de website, inclusief het technische aspect aan de achterkant en zowel het design als de teksten aan de voorzijde, werden in eerste instantie als los traject in gang gezet. Ook de kick-off op social media was daar onderdeel van, waarbij Cheffed het volledige projectmanagement aan Conflow heeft overgedragen.

Nu de website staat kijken we samen naar de toekomst: we werken aan een strategisch marketing plan met hierin een belangrijke rol voor on- en offline advertising.  Wordt vervolgd!

Vragen over deze case?

Iris Vincent

Gerelateerde cases

D&D audio

Conversie uit een online presence

Xingo publishing

Online pionier in de groeistuipen van het internet

Domein-Registreren

Conflow als jouw interim marketingteam

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van ‘alles Conflow’, zoals nieuwe diensten, samenwerkingen en mogelijkheden?
Meld je dan hieronder aan voor onze periodieke nieuwsbrief.

NU: gratis website scan

Iedere website, ook die van ons, heeft verbeterpunten. Dat kan een revisie van toon, stijl, ontwerp of inhoud zijn, maar ook een stap vooruit in vindbaarheid en gebruiksvriendelijk.

Maak nu gebruik van onze gratis website scan voor een indruk van de verbeteringen die we voor jou kunnen uitvoeren.